Wednesday, March 23, 2011

Fida Sudip dan Kuali.

Hehehe... ape kne mengena fida dgn sudip dan kuali eh?
xd kne mngena pn. xd ikatan ape2..
bkn sedare atau kekasih...

Cuma arini tetibe rase nak mkn Puding Krimer Roti.

Nak buat Karamel Puding Roti ni senang je..
belanja untuk bahan2nye pun tak la mahal..

Urm.. jom fida bg th cara nak buatnya..

Bahan-bahan yang diperlukan untuk buat 1 loyang ialah :-

3 sudu besar gula - jadikan gula hangus

4 keping roti gardenia

3 biji telur - di pukul sedikit kemudian di tapis

2 cawan air suam1 @ 3/4 cawan susu pekat manis/ krimer

sedikit esen vanilla

Cara untuk membuatnya :

1) Dengan menggunakan loyang,sedikan gula hangus,kemudian ketepikan

2) Panaskan pengukus, sambil tu carik2kan roti, kemudian blender bersama air
suam dan susu

3) Selepas itu masukkan telur yang telah ditapis dan masukkan esen vanilla

4) Kemudian masukkan adunan tadi kedalam loyang gula hangus dan kukuslah
sehingga masak. Lebih kurang 30 - 40 minit

Tara!! Dah siap pun puding roti fida..

Imag0023

Karamel Puding Roti

Nyum2.. Nak mkn jap..korang cbe la ye..

Selamat Mencuba!!

Fidarina : nanti sng2 fida kongsikan lg byk2 resepi yg mudah2 kat korang k :)

2 comments: